Παρέμβαση Αρείου Πάγου για την απάντληση ζητάει ο Κουρουμπλής - ΜΕΤΕΧΩ

Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2017

Παρέμβαση Αρείου Πάγου για την απάντληση ζητάει ο Κουρουμπλής


Την παρέμβαση της εισαγγελέως του Αρείου Πάγου ζήτησε ο υπουργός Ναυτιλίας προκειμένου να ξεμπλοκαριστούν ορισμένες διαδικασίες που σχετίζονται με την απορρύπανση μετά το ναυάγιο τους δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ».
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δικαστικές αρχές δεν επιτρέπουν να ξεφορτώσει το πετρέλαιο που έχει απαντλήσει το πλοίο «Lassea» το οποίο έχει κατασχεθεί μετά τον έλεγχο των λιμενικών αρχών και τον εντοπισμό ποσοτήτων πετρελαιοειδών μιγμάτων στις δεξαμενές έρματος χωρίς παραστατικά.
Ζητήθηκε επίσης η παρέμβαση της εισαγγελέως του Αρείου Πάγου για τη διευκόλυνση των διαδικασιών που έχουν να κάνουν με την εξεύρεση άλλου πλοίου για να συνεχίσει την απάντληση από το «Αγία Ζώνη ΙΙ», η οποία έχει διακοπεί από το μεσημέρι της Τρίτης.
Την ίδια ώρα ο ιδιοκτήτης του βυθισμένου πλοίου «Αγία Ζώνη ΙΙ» φέρεται να έχει αντιρρήσεις με τις προτάσεις που γίνονται για συγκεκριμένα πλοία απάντλησης και ζητάει να μεταβούν άλλες εταιρίες.

Δικάζεται σήμερα το πλήρωμα του «Lassea»

Θυμίζουμε ότι χθες πιάστηκε να έχει στις δεξαμενές έρματος λαθραία καύσιμα το... υπερήλικο δεξαμενόπλοιο «Lassea» της ναυτιλιακής εταιρείας Mare Hellas Shipping, το οποίο είχε ναυλώσει η πλοιοκτήτρια εταιρεία «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ Ν.Ε.» του Θ. Κουντούρη για την επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων από το ναυάγιο και την Τρίτη το μεσημέρι αποσύρθηκε γιατί έληξαν τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του.
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος, η υπόθεση αποκαλύφθηκε όταν έπειτα από νομότυπο έλεγχο, που διενεργήθηκε με τη συνδρομή κλιμακίου του Δ΄ ΤΕΣ (Τελωνείο Επίβλεψης Συγκροτημάτων) Πειραιά, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν μέσα στις δεξαμενές σημαντικές ποσότητες πετρελαιοειδών μειγμάτων χωρίς τα νόμιμα παραστατικά.
Αμέσως μετά τα στελέχη του Γραφείου Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά με τη συνδρομή του Γραφείου Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ελευσίνας συνέλαβαν για παράβαση του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα τον πλοίαρχο και τον Α΄ μηχανικό του πλοίου, ενώ από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, κατασχέθηκε το πλοίο και βρίσκεται αγκυροβολημένο έξω από τα ΕΛΠΕ στον κόλπο της Ελευσίνας.
Οι συλληφθέντες προσήχθησαν στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά κατά την αυτόφωρη διαδικασία, ο οποίος τους άσκησε δίωξη για λαθρεμπορία καυσίμων σε βαθμό πλημμελήματος και τους παρέπεμψε να δικαστούν σήμερα στο Αυτόφωρο Τριμελές Πλημμελειοδικείο.

Π. Κουρουμπλής: O κ. Μητσοτάκης δεν είναι καλά ενημερωμένος

Την ίδια ώρα, οξύνεται η πολιτική αντιπαράθεση για τη ρύπανση στον Σαρωνικό. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα EMSA αναφέρει ότι ενημερώθηκε από τη χώρα μας και κλήθηκε να συνδράμει στις 13 Σεπτεμβρίου, τέσσερις ημέρες μετά το ναυάγιο.
Ωστόσο, μιλώντας στο skai.gr η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA, Radina Russeva, ανέφερε πως το αίτημα της Ελλάδας προς τον Οργανισμό έφτασε στις 12 Σεπτεμβρίου αργά το βράδυ, τονίζοντας παράλληλα πως υπάρχουν πάντοτε 16 πλοία standby τα οποία είναι διαθέσιμα 24 ώρες μετά την υποβολή αιτήματος από τη χώρα-μέλος και την υπογραφή συμβολαίου με την εκάστοτε κυβέρνηση.
Με ανακοίνωσή της η Νέα Δημοκρατία ζήτησε ακόμη μία φορά την παραίτηση του υπουργού Ναυτιλίας χαρακτηρίζοντας τον Π. Κουρουμπλή «ψεύτη με σφραγίδα».
Άμεση ήταν η αντίδραση του υπουργού. «Οι δηλώσεις της εκπροσώπου Τύπου της EMSA, Radina Russeva, όπως δημοσιεύονται στο διαδίκτυο, επιβεβαιώνουν ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν είναι καλά ενημερωμένος», τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Π. Κουρουμπλής.
«Το ελληνικό αίτημα προς την EMSA κατατέθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου και όχι στις 13, όπως υποστηρίζει τόσες ημέρες ο κ. Μητσοτάκης. Δηλαδή κατατέθηκε δύο ημέρες μετά το ναυάγιο και όχι τέσσερις όπως λέει ο αρχηγός της Ν.Δ. Θυμίζουμε στον κ. Μητσοτάκη ότι το ναυάγιο έγινε την Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου και όχι το Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου», προσθέτει ο υπουργός.
Για τα 16 πλοία που έχει διαθέσιμα ο EMSA ανά πάσα στιγμή, ο κ. Κουρουμπλής υπογραμμίζει: «Αρκεί να σκεφτεί κανείς ποιο πλοίο είναι προτιμότερο. Αυτό που είναι ήδη στην Ελλάδα ή το πιο κοντινό στην Ελλάδα, το οποίο ήταν στη Μάλτα και με την ιλιγγιώδη ταχύτητα των 10 κόμβων που αναπτύσσει, θα ερχόταν σε 3,5 ημέρες; Προφανώς το ελληνικό πλοίο, το οποίο ανέλαβε υπηρεσία, αμέσως μόλις τελείωσε την αποστολή που εκτελούσε».